Projektas – VYRO AUKLĖTOJO VAIDMUO KURIANT ŠEIMOS MODELĮ LAUKO DARŽELYJE

Dotacijos gavėjas: VšĮ lauko darželis
Nacionalinė agentūra: Švietimo mainų paramos fondas
Programa: „Erasmus+“, KA1 – Asmenų mobilumas mokymosi tikslais, KA101 – Bendrojo ugdymo darbuotojų mobilumas
Projekto numeris: 2018-1-LT01-KA101-046888
Projekto pavadinimas: Vyro auklėtojo vaidmuo kuriant šeimos modelį lauko darželyje
Projekto pradžia: 01-09-2018
Projekto pabaiga: 31-08-2019
Projekto trukmė: 12 mėn.

PROJEKTO SANTRAUKA

Lauko darželis, kaip ir kiti darželiai ne tik Lietuvoje, bet ir daug kur Europoje, susiduria su kvalifikuotų ikimokyklinio ugdymo vyrų auklėtojų trūkumu, nes ši profesija dėl stereotipinio neigiamo visuomenės požiūrio į auklėtoją vyrą yra visiškai nepaklausi ir neprestižinė. Taip pat tai įtakoja nedideli atlyginimai, nes darželių auklėtojų profesija dėl svarbos nesuvokimo yra nuvertinama. Darželio auklėtojas vyras yra retas reiškinys, bet VšĮ Lauko darželio vadovas nuo pat įsikūrimo pradžios į organizacijos strateginius planus yra įsitraukęs tikslą, kad darželio auklėtojų komandoje nuolat būtų auklėtojų vyrų, kurie padėtų kurti šeimyninį ugdymo modelį lauko darželyje. Tik dabar, ketvirtais VšĮ Lauko darželio gyvavimo metais, iš 6 esančių vaikų grupių jau net penkiose grupėse dirba ir auklėtojas vyras ir auklėtoja moteris. Daugybė pasaulyje atliktų mokslinių tyrimų įrodė, kad visaverčiam vaiko vystymuisi jis turi turėti ir mamą ir tėtį, tad tokio pačio šeimos modelio pritaikymas, kai darželyje vaikus ugdo abu – moteris auklėtoja ir vyras auklėtojas – atneša teigiamus rezultatus – vaikas auga sveikesnis psichologiškai bei geriau suvokia socialinius vaidmenis, tai leidžia pasiekti geresnių vaikų mokymosi rezultatų.

Projekto tikslas – užtikrinti vaikų ugdymo kokybę VšĮ Lauko darželyje, kuriant ir taikant šeimos modelio metodą ikimokyklinio amžiaus vaikų grupėse. Šiam tikslui pasiekti nuspręsta kelti pedagogų kvalifikaciją siunčiant juos į darbo stebėjimo vizitus Italijoje, Graikijoje ir Nyderlanduose.

VšĮ Lauko darželio organizacijos, o kartu ir auklėtojų pareiga – užtikrinti, skatinti ir gerinti vaikų pasiekimus, todėl VšĮ Lauko darželio auklėtojų dalyvavimas darbo stebėjimo vizituose tokiose organizacijose, kuriose yra sėkmingai taikomas šeimos modelis vaikų ugdymo procese – vaikų darželyje Associazione Manes (Italijoje), vaikų darželyje Paichnidagogeio Monoprosop Ike (Graikijoje) ir privačiame vaikų ugdymo centre Natuurpedagoog (Nyderlanduose) yra itin svarbus strategiškai ir turi lemiamos įtakos ugdymo turinio kokybei bei viso darželio pokyčiams. Šios partnerės organizacijos pasirinktos neatsitiktinai, nes yra labai patikimi ir rekomenduoti partneriai, kurie profesionaliai ir sėkmingai dirba savo lauko darželiuose ir ugdymo centre taikydami šeimos modelį ikimokyklinio amžiaus vaikų grupėse.

Poveikis:

– pagerės lauko pedagogikos ugdymo kokybė ir tai turės didelės teigiamos įtakos vaiko vystymosi raidai;
– socialinių vaidmenų geresnis supratimas, taikant šeimos modelio metodą, pagerins auklėtinių mokymosi rezultatus;
– ištobulintas šeimos modelio metodas tikslingai orientuosis į vaikų asmeninio tobulėjimo, pasitikėjimo savimi, mokymosi rezultatų gerinimą bei kasdieninio pažinimo džiaugsmo atradimą;
– patobulintas “Lauko darželio” palankus mokymuisi ir sveikai vaikų raidai mikroklimatas, kurio tikslas – leisti vaikams pasijusti dar saugesniais, svarbesniais, sveikesniais;
– inovacijų ir naujovių pritaikymas kūrybiškai, pažinimui palankiai aplinkai “Lauko darželyje ir naujų idėjų skatinimas ugdys kūrybingus, tausojančius aplinką ir sąmoningus piliečius visuomenėje.

Sekite mūsų nuotykius!

Pamatykite kaip gyvename. Prisijunkite prie mūsų Facebook @Lauko darželis