Gaukite informaciją apie artėjančius mūsų mokamus ir nemokamus renginius bei kitą įdomią informaciją apie mūsų veiklas lauke:)
Lauko akademija
Kelmas vietoj kėdės
Vaikams reikia gamtos: miško, upės, dangaus, vietoje sienų ir suolų. Tačiau ar lauke gera tik žaisti, ar galima vaiką čia ugdyti? Kaip išmatuoti saugumo lauke ribas? Ar tiesa, kad vaikai, daug būnantys lauke, turi stipresnį imunitetą? Ar gali būti, kad vėliau mažieji geriau mokosi mokykloje?
VšĮ „Lauko darželis“ turi atsakymus į visus šiuos ir daugelį kitų klausimų bei kviečia pedagogus ir tėvelius dalyvauti kvalifikacijos tobulinimo programoje „Kaip prisijaukinti lauką“.
Poreikis
Pasaulyje atliktais tyrimais jau įrodyta, kad vaikų buvimas lauke visą dieną ir ištisus metus daro teigiamą įtaką jų mokymuisi ir vystymuisi. Pagrindinės lauko pedagogikos idėjos remiasi vaikų sveikatinimu, laisvo žaidimo integravimu į kasdienį vaikų gyvenimą, vaiko supažindinimu su jį supančia gamta ir jos dėsniais. Visuomenei vis sąmoningiau suvokiant, kokią naudą vaiko vystymuisi duoda ugdymas lauke, Lietuvoje pastebimas poreikis suteikti daugiau lauko pedagogikos žinių ikimokyklinio ugdymo pedagogams ir ugdymu lauke besidomintiems tėveliams.
Programos tikslas
Siekiame padėti ikimokyklinio ugdymo įstaigų pedagogams ir tėveliams įgyti teorinių lauko pedagogikos žinių ir praktinių įgūdžių, remiantis naujausių mokslinių tyrimų rezultatais ir sėkmingai Lietuvoje bei užsienyje dirbančių lauko darželių praktine patirtimi.
Programos turinys
– aptarsime lauko pedagogikos ištakas Lietuvoje ir pasaulyje;
– sužinosime, kaip išmatuoti vaikų saugumo lauke ribas;
– susipažinsime su ugdymo lauke metodais;
– patirsime ugdymo lauke proceso organizavimo principus;
– išmoksime, kaip išnaudoti esamas bei susikurti naujas ugdymo lauke erdves;
– aptarsime lauko pedagogikos įtaką vaikų vystymosi raidai;
– patirsime kūrybiškumo galią natūralioje gamtinėje aplinkoje;
– diskutuosime apie ugdymą lauke technologijų amžiuje;
– patirsime gamtamokslinį pažinimą;
– išmoksime įdarbinti virves, tentus, peilius, ugnį, vandenį ir kt. priemones;
– paliesime daug kitų naudingų temų!
Lauko akademijos lektoriai – patyrę lauko pedagogikos ekspertai.
Lektoriai
Apie lektorius
ŽILVINAS KARPIS
Pirmojo Lauko darželio Lietuvoje įkūrėjas ir vadovas. Pradėjęs nuo kelių vaikų darželio Pavilnių regioniniame parke, greitai suprato, kad ugdymo gamtoje filosofija subūrė didelę šeimų bendruomenę. Taip atsirado Lauko darželio filialai Ąžuolyno parke Kaune ir Vingio parke sostinėje.
Lauko darželio komanda pamažu keičia ir valstybinių institucijų požiūrį į ugdymą lauke, pripažįstant jį naudingu auginant sveiką, laisvą, kūrybingą, savarankišką vaiką. Iš drąsios idėjos išaugęs darželis tampa matomas ir tarptautinėje bendruomenėje. Šių tikslų pasiekęs Ž. Karpis tikisi, kad ateityje lauko pedagogika bus įprasta ir valstybiniams darželiams. Šiuo metu jis priklauso Lietuvos sveikuolių sąjungos valdybai, o savo baigtų mokslų sąraše turi dar ir kompozitoriaus diplomą.
TOMAS AUDENIS
Auklėtojas, Lauko darželio Vingio padalinio vadovas, vasaros stovyklų komandos narys. Su vaikais ir paaugliais dirba keturiolika metų. Baigė socialinės pedagogikos studijas, patirties įgijo dirbdamas vaikų namuose, praktikavosi Suomijoje. Vaikams organizuodavo išvykas į gamtą, stovyklas, būrelius – šias žinias pritaiko ir darželyje.
Lauko akademijos lektorius, pedagogas, Lauko darželio projektų vadovas, stovyklų vaikams vadovas. Lauko pedagogikos patirties įgijo lankydamasis lauko darželiuose Islandijoje, Norvegijoje, Nyderlanduose. Rizikų ugdant vaikus lauke suvaldymo žinias gilino Anglijoje vykusiuose „Archimedes“ kompanijos mokymuose, kilusiuose iš asociacijos „Forest School“ patirties. Dėsto lauko pedagogiką Vilniaus kolegijos studentams. Gilinasi į pavojų ir rizikų lauke, išgyvenimo gamtoje sritis, organizuoja žygius vaikams ir suaugusiems.